Welkom bij Ticketpoint

Ticketpoint is het officiële verkooppunt van tickets voor concerten, (sport)evenementen, festivals en theatervoorstellingen.

Social Media

Wij optimaliseren voor onze promotors de online klantenservice en leveren bruikbare inzichten voor de inzet van Social Media

Wat houdt ons Social Media pakket in?
Wij maken gebruik van een uitgebreide online Social Media tool waarin we alles meten en monitoren wat er over het merk/product, dienst of evenement online gezegd wordt. Onze uitgebreide Social Media tool bestaat uit:

–          Inrichten Social Media platform;
–          Inrichten eigen online dashboard (campagnemonitoring/reputatiemonitoring);
–          Tussentijdse analyse;
–          Het posten van berichten op de beste tijdstippen;
–          Monitoren van relevante online berichten;
–          Dialoog aangaan met bezoekers door vragen te beantwoorden en snel opvolging geven waardoor je extra vertrouwen genereert onder de doelgroep;
–          Opzetten van campagnes middels spelletjes/prijsvragen om zo NAW gegevens te verzamelen;
–          Klantenservice: Social Media is één van de laagdrempeligste manieren om klantenservice te bedrijven. Benut deze mogelijkheid!
–          Adverteren, waarin wij een adviserende rol aannemen en de campagnes in kunnen richten.

Wat houdt het online dashboard in?
Wij richten ons Social Media platform specifiek voor het evenement in. Je ontvangt een online dashboard waarop je realtime kunt kijken wat voor berichten er online gepost worden, wat de reputatie is, activiteiten, trending topics en wat het verloop is van de Facebook- of Twittervolgers. We sturen een wekelijkse rapportage, waarin we een korte samenvatting geven van de online ontwikkelingen rondom het merk/product, dienst of evenement.

Hieronder zie je een voorbeeld van een ingericht dashboard.

social media campagne

Hoe gaan we te werk?
o   We bepalen samen de doelstellingen;
o   We stellen een budget vast;
o   Facebook advertenties gericht naar interesses, leeftijd, geslacht en omgeving;
o   Inrichten contentkalender (in overleg): dit biedt een overzicht van de ingeplande posts;
o   Analyseren berichtbereik en doelstelling;

Hoe zetten we samen een succesvolle Facebookcampagne op?
In overleg wordt er een plan van aanpak gemaakt betreft het organiseren van speciale Facebookcampagnes. Wij kunnen gerichte campagnes opzetten middels een speciaal ontworpen Facebookapp. Hiermee voldoen wij aan alle regels die Facebook de afgelopen jaren heeft vastgelegd. Deelnemers van de campagne dienen zich van tevoren in te schrijven. We adviseren onze promotors/opdrachtgevers altijd om te vragen naar een e-mailadres. Dit om zoveel mogelijk data op te bouwen die we in een later stadium kunnen gebruiken bij andere acties of speciale nieuwsbriefcampagnes.

Hoe meten en monitoren wij Social Media berichten?
Wij meten en monitoren de reputatie van een evenement op 3 verschillende niveaus en vermijden/beperken hierdoor een (online) crisis. Een bericht dat online geplaatst wordt kan ingedeeld worden in positief, neutraal of negatief. Negatieve berichten zijn voor ons zeer belangrijk en door hier consequent op te reageren kunnen wij dit negatieve bericht omdraaien naar een positief bericht. Wij dragen zorg voor het reageren op berichten en creëren dialogen met de bezoekers. Dit kan overigens allemaal rechtstreeks vanuit het systeem.

Activiteit en sentiment
activiteit en sentiment

Trending Topics
trending topics

Bronnen

bronnen

Berichten

berichten

Klantenservice