Wil je meer weten over de services die Ticketpoint te bieden heeft? Talk to Tickey Support! Tickey Support is onze chatbot voor evenement organisatoren. Hij kan de meest gestelde vragen beantwoorden en vertelt jou alles wat je over Ticketpoint wil weten. Je kan zelfs een nieuw evenement aanmelden bij Tickey Support! Meer weten over Tickey Support zelf? Kijk op Ticketpoint.nl/Tickeysupport.
In de pretparkwereld is het heel normaal. Bij iedere achtbaan kun je tegenwoordig kiezen om 45 minuten in de rij te staan als je met je hele familie, vriendengroep of ander gezelschap samen in 1 karretje wilt zitten. Of je kiest ervoor om maar 10 minuten te wachten en gebruik te maken van een Single Seat. Dan zit je alleen, in het karretje bij mensen die je niet kent, maar hoef je minder lang te wachten. De Single Seat rij staat altijd vol met gegadigden. Voor het pretpark is het tevens een goede manier om de bezetting van de attractie te optimaliseren, en dus meer bezoekers van de attractie te kunnen laten genieten.
Waarom passen we dit concept niet toe in de evenementenbranche? Ook in onze branche blijven er altijd wat laatste stoeltjes in een rij over. Is je evenement (bijna) uitverkocht, biedt dan de laatste lege stoeltjes aan tegen een 50%. Voor jou als organisator een fijne extra omzet op stoelen die je anders niet zou verkopen, en voor de bezoeker een kans om toch het evenement bij te wonen.
Bied je bezoekers de mogelijkheid om tijdens het aankoopproces eenvoudig een bijdrage te leveren aan een goed doel. Of het nu gaat om een goed doel naar keuze of om de ondersteuning van een specifiek project binnen jullie eigen organisatie, de optie staat open.
Tijdens het aankoopproces kan de koper zijn of haar tickets selecteren. Tegelijkertijd is het ook mogelijk om direct een keuze te maken uit vooraf ingestelde donatiebedragen (die je zelf van tevoren hebt bepaald) om een specifiek bedrag te schenken. Na het voltooien van de betaling ontvangen de kopers niet alleen hun tickets, maar ook een bewijs van hun donatie.
Hoe dit er in de praktijk uitziet kun je hier zien.
Een belangrijk onderdeel om veel tickets te kunnen verkopen is een goede data-opbouw. Nu bouw je natuurlijk altijd data op over de kaartkopers die een ticket voor je evenement kopen, maar er zijn meer opties. Zodra een evenement is uitverkocht of is afgelopen, activeren wij op onze website automatisch een ticket-alert. Mensen kunnen hun naam en e-mailadres (en soms ook het gewenste aantal en soort tickets) doorgeven. Vervolgens krijgen ze direct van ons een mail zodra er extra tickets beschikbaar zijn, of de verkoop van een nieuwe editie van start gaat. En dat alles specifiek gericht op jouw evenement.
Door op deze manier met data om te gaan bouw je niet alleen tijdens de verkoopperiode data op. Je bouwt ook door als je evenement is uitverkocht of afgelopen is. Zo is bij een volgende editie de rechtstreekse poel waarin je kunt vissen nog veel groter!
Met 20 jaar praktijkervaring weten wij waar een goede ticketlayout aan moet voldoen. Buiten dat de layout er overzichtelijk en verzorgd uit moet zien, moet deze vooral een praktisch nut dienen. Je wilt als evenementorganisator dat jouw bezoekers op locatie snel hun weg kunnen vinden, zowel bij de toegangscontrole als op je evenemententerrein. Daarom hebben we verschillende foefjes in onze layout verwerkt die een snelle doorstroom bevorderen. We leggen ze uit in deze visual.
We hoeven jou natuurlijk niet uit te leggen hoe belangrijk het is dat jouw evenement goed gevonden kan worden via Google. De teksten die je daarvoor gebruikt op jouw eigen website en op de ticketverkooppagina zijn daarbij van groot belang. Eerder schreven we daarover al dit kennisbank artikel. We merken dat veel organisatoren moeite hebben om een goede SEO-tekst te schrijven. Daarom hebben wij tekstschrijvers in de arm genomen die tegen een kleine vergoeding de teksten voor je schrijven. Zo optimaliseer je jouw vindbaarheid (en dus ook je verkoop). Vraag naar de mogelijkheden door te mailen naar support@ticketpoint.nl.
Bij het invoeren van de persoonsgegevens hebben kaartkopers altijd de keuze gehad om aangesproken te worden als ‘heer’ of ‘mevrouw’. In het kader van inclusiviteit hebben we, als eerste ticketeer in Nederland, daar nu de opties ‘heer/mevrouw’ en ‘non-binair’ aan toegevoegd. Op deze manier kan iedereen zich prettig voelen bij de gekozen aansprekingsvorm.
Hoera! Ticketpoint bestaat 20 jaar. Al 20 jaar lang zijn wij een betrouwbare ticketpartner die het bieden van service hoog in het vaandel heeft staan. Al 20 jaar lang zijn we niet een bureau wat slechts tickets verkoopt, maar een bedrijf met professionals die meedenken om het optimale uit jouw kaartverkoop te halen. En daar zijn we trots op, want die gezamenlijke aanpak is de manier waarop wij het liefst te werk gaan.
Op ons kantoor in Den Bosch staat de koffie altijd klaar en (volgens goede Brabantse gewoonte) staat onze voordeur altijd open! Zien we jou snel?
Neem contact op met Marcel van Loon voor een afspraak of aanvullende informatie. Stuur een mailtje naar support@ticketpoint.nl en Marcel neemt a.s.a.p. contact met je op!