Welkom bij Ticketpoint

Ticketpoint is het officiële verkooppunt van tickets voor concerten, (sport)evenementen, festivals en theatervoorstellingen.

Handleiding Tickets bestellen

Deze handleiding legt in korte en duidelijke stappen uit hoe u kaarten kunt bestellen.

Benodigdheden

– Bank e-reader voor een directe betaling, betaalwijze is afhankelijk van concert en-of show.

1. Ga naar het juiste evenement
Klik op de homepage op het gewenste evenement of type de naam van de artiest/evenement in bij de zoekbalk en klik op ‘Zoeken’, het evenement wordt dan getoond. U ziet vervolgens meer informatie over het gekozen evenement, waaronder de beschikbare rangen en de bijbehorende prijzen.

2. Klik op ‘Koop meteen je tickets’
In het geopende scherm ziet u voor welke rang ( als dit van toepassing is) en voor welke datum u tickets kan kopen (Let goed op de datum!)

3. Klik op ‘Bestel tickets’.
In een nieuw venster opent zich de Ticketpoint webshop waar u direct terechtkomt bij het door u gekozen evenement.

4. Selecteer uw kaarten
Het ticketsysteem van Ticketpoint selecteert automatisch de best beschikbare (zit)plaatsen binnen de door u gekozen rang en prijscategorie. Hier kunt u een keuze maken tussen de aangeboden rangen, prijscategorieën en het aantal tickets.

Boeking met zaalplattegrond
Voor sommige evenementen is het mogelijk om zelf zitplaatsen te kiezen via een zaalplattegrond. Als deze optie er is dan verschijnt de plattegrond automatisch op uw scherm. Vrije plaatsen worden in het wit aangegeven.

Als u het gewenste aantal tickets binnen de door u gekozen rang en prijscategorie heeft geselecteerd klikt u op ‘volgende’. Daar krijgt u nogmaals de tickets die u gaat kopen te zien. Zodat u nogmaals de tijd, datum, vak/rij/stoel en aantal tickets kan controleren. Als u deze gecontroleerd heeft klikt u wederom op ‘volgende’.

5. Kies betaling en levering
In het daarop volgende scherm dient u een betaal en verzendwijze te selecteren. U heeft de keuze tussen een verzending in de vorm van een e- ticket of een verzending per post. Ook dient u daar uw email adres in te voeren. Als u alles naar wens heeft geselecteerd klikt u op ‘volgende’.

6. Klantgegevens
Om de kaarten te bestellen hebben wij uw gegevens nodig, daarom vragen we om uw gegevens in het volgende scherm. Dit wordt vertrouwelijk opgeslagen en is alleen voor Ticketpoint bedoeld

7. Extra info
Hier heeft u de mogelijkheid om Ticketpoint Garantie af te sluiten. Indien u gebruik wilt maken van de Ticketpoint Garantie kiest u voor ‘ja’ (anders op ‘nee’) en klikt u op ‘Volgende’.
U controleert uw bestelling en ingevoerde klantgegevens. Als alles klopt klikt u op de button ‘Bevestig’.

8. Betaling
Hier kunt u een keuze maken tussen de betalingsmogelijkheden.

Betaling per iDeal
U kunt gebruik maken van iDeal. Meer informatie over iDeal vindt u op www.ideal.nl.

Betaling per Creditcard
Bij Ticketpoint kunt u voor diverse evenementen betalen met Visa, Mastercard en Maestro. Bij ons kunt u er vanuit gaan dat u betaling veilig verloopt. Wij versleutelen uw creditcards gegevens via de SSL-methode en dit is altijd veilig. Tijdens de betaling wordt er gevraagd naar de CVC code. Deze 3-cijferige code vindt u op de achterkant van uw creditcard, het zijn de laatste 3 cijfers.
Waarom kiezen voor een creditcard betaling? Uw gegevens worden veilig verstuurd en niet opgeslagen.

Na het doorvoeren van uw betaling ontvangt u een opdrachtbevestiging per email op het door u opgegeven emailadres. Heeft u gekozen voor e-tickets dan zijn deze e-tickets als bijlage toegevoegd aan uw opdrachtbevestiging.

Let op er kan vertraging optreden door de terugkoppeling van de financiële instellingen/banken. Heeft u uw betaling succesvol afgerond en na 24 uur uw opdrachtbevestiging en e-tickets nog niet ontvangen? Gelieve een melding te maken in onze klantenservice, www.ticketpoint.nl/klantenservice.

8. Uw tickets
Heeft u gekozen voor tickets per post? Dan ontvangt u veelal binnen 7 dagen hardcopy tickets per post op het door u opgegeven adres.

Indien u bij de verzendoptie heeft gekozen voor e-tickets worden de tickets als bijlage in uw opdrachtbevestiging naar het door uw opgegeven emailadres verzonden.

9. Tickets niet ontvangen
Per post:
Als u uw kaarten 1 week voor het evenement nog niet heeft ontvangen, dient u contact met ons op te nemen via de klantenservice. De klantenservice zorgt er dan voor dat uw kaarten met een geldig legitimatiebewijs kunnen worden afgehaald op de dag van het evenement.
Per e-mail:
Als u uw kaarten niet in uw inbox heeft ontvangen is het mogelijk dat uw kaarten in de spam-box terecht zijn gekomen. Mocht u de tickets daar niet aantreffen neemt u dan contact op met de klantenservice.

Rolstoelplaatsen
Indien u in een rolstoel zit, dan heeft u veelal speciale rolstoelkaarten nodig om plaats te nemen op de speciale rolstoelplaatsen. U en uw begeleider dienen allebei een rolstoel- en begeleiderplaats te boeken. Deze kaarten kunnen uitsluitend via ons call center 0900-9000-8000 (45ct/pm) worden geboekt. Vanuit België is ons callcenter bereikbaar op nummer 0900-408-804.

Klantenservice