fbpx

Welkom bij Ticketpoint

Ticketpoint, al 20 jaar het officiële verkooppunt van tickets voor concerten, (sport)evenementen, festivals en theatervoorstellingen.

Tips voor succesvolle evenementen in 2021

Banner tips 2021

2021 wordt ons jaar! We kunnen niet wachten om weer met jullie prachtige evenementen te mogen organiseren. Om alvast vooruit te kijken hebben we een blog geschreven met een aantal tips & tricks om je te helpen met het organiseren van succesvolle evenementen in 2021.

 

1. Exclusiviteit tijdens je evenement

Minder mensen betekend soms ook een hogere beleving voor diegenen die er wel zijn. Een extra intiem concert, of juist een VIP-openstelling van je restaurant. Overweeg eens om je locatie niet voor 50 of 100 mensen open te stellen, maar voor 4 of 5 gezelschappen die je een totale VIP-beleving geeft. Als het dan toch klein en intiem moet, doe het dan volledig.

Extra: laat 100, 200, 500 of 1000 andere mensen, online via een livestream inloggen om het evenement thuis te volgen. Dit zorgt voor evenementen waar digitaal en fysiek in elkaar kunnen overlopen en elkaar versterken.

 

2. Reallife upsells in een streamevent

Organiseer als horeca-gelegenheid bijvoorbeeld een pubquiz, cabaret of een muziekoptreden, maar laat mensen tijdens het bestellen direct een speciaalbier pakket, borrelplank of hapjesbox bijbestellen. Dat werkt omzetverhogend en zorgt ervoor dat mensen thuis iets extra’s ervaren.

Extra: voeg aan alle upsell-bestellingen een persoonlijke boodschap toe. Hierdoor maak je het persoonlijk en mensen houden van persoonlijk!

 

3. Theatertour met verschillende locaties

Je kunt een theatervoorstelling organiseren waarin je in kleinere groepen een tour maakt langs diverse locaties waar optredens plaatsvinden. Richt dit zo in dat de groepen een verschillende route lopen, waarin ze elkaar afwisselen op de verschillende locaties. Hierdoor maak je optimaal gebruik van de tijd, hoeven de groepen niet te wachten en bied je uiteindelijk een vol programma aan alle deelnemers van de theatertour.

 

4. Beurzen met vooraf opgestelde routes

Waar je vroeger op een beurs vrij rond kon lopen tussen de verschillende stands kun je nu een soort IKEA-opstelling maken. Hierbij maak je gebruik van een van tevoren vastgestelde route die belopen wordt door je bezoekers. Je kunt gebruik maken van timeslots om de doorstroom van wachtrijen te optimaliseren en het maximaal aantal bezoekers te reguleren.

 

Mochten jullie ons nodig hebben voor vragen, hulp, advies of overleg, neem contact met ons op.

Neem contact met ons op!

 

Klantenservice