Gebruik QR-codes op een slimme manier om meer omzet te genereren
1. Van fysieke kassa naar online sales aan de deur
Een aantal jaren geleden was er bij ieder evenement nog kassaverkoop mogelijk. De laatste tickets werden bij meerdere kassa-units op het terrein aangeboden.
Tip: Hang bij de entreepoorten posters op met daarop een QR-code die linkt naar de online verkooppagina. Zo kunnen bezoekers in de dagen voor je evenement en zelfs tijdens de instroom heel eenvoudig de online ticketverkooppagina vinden. Dat scheelt jou weer in personeelsinzet voor een fysieke kassa.
2. Gebruik QR-codes in advertenties en posters
Kies op de posters en advertenties waarin je jouw evenement aangekondigd voor een eenvoudige URL (bijvoorbeeld www.evenementnaam.nl/tickets of www.ticketpoint.nl/ evenementnaam) en druk daarbij tevens een QR-code af. Door de QR-code te scannen komen mensen direct op de verkooppagina terecht. Extra tip van ons: als je dit slim aanpakt met verschillende QR-code zou je zelfs kunnen meten welke advertentie of poster de meeste traffic genereert.
3. Verzamel data van je bezoekers middels een QR-code
Wil jij je databestand verder uitbreiden om bij een volgende editie nog meer potentiële kopers te kunnen aanschrijven? Laat mensen dan op je evenemententerrein een QR-code scannen die leidt naar een inschrijfformulier. Als je hier een actie aan koppelt (bv een Early Bird actie voor de volgende editie, of een winactie) dan trek je mensen nog eenvoudiger over de streep om hun gegevens achter te laten.
Hulp nodig bij een van bovenstaande ideeën, of heb je onze hulp nodig voor een andere functionele inzet van QR-codes?
Wij helpen je graag. Neem contact met ons op via support@ticketpoint.nl