Ticketpoint is het officiële verkoopkanaal van alle Toppers in Concert concerten sinds de start in 2005.
Ticketpoint is het officiële verkoopkanaal van Waylon’s Top 1000 in Ahoy.
Voor het management en uitvoerend producent hebben wij een mediaplan opgezet gemaakt.
Voorverkoop via een hidden link en 2 dagen later in openbare verkoop. Fans kregen een speciale fanverkoop hiermee verdeel je de druk van het systeem omdat je 2 piekverkopen hebt waardoor er kleine wachtrijen zijn en de koper nog sneller zijn ticket kan kopen. Wekelijks leveren wij een rapportage aan zodat management precies kan zien waar de traffic vandaan komt zodat er beter in marketing afgestemd kan worden. meten is weten!
Faciliteren van ticketverkoop en customer care. Omdat er veel no shows bij gratis kaarten waren, hebben wij een actiemodule opgezet met vouchercodes. Hierdoor moest men een kaartje verzilveren en is de drempel hoger, waardoor er minder no shows waren. De database is hierdoor ook flink gegroeid.
Het verzorgen van de datamanagement en het versturen van een alertmail bracht veel voorverkoop op. Uiteindelijk meer dan 40% meer verkoop. De traditie van offline verkoop is hierdoor met 70% gedaald. Op locatie verzorging van kassa en infopunt. Eigen scanners met eigen mobiele wifi ivm slecht internet.
Meer info datamanagement klik hier
Het inrichten van het stoelenplan en definiëren van de rangen, adviesplan afgeven. Het versturen van een alertmail voor de voorverkoop (datamanagement). Het inrichten van de verkoopkanalen naar de omroepen. Scanning op locatie met eigen scanners en eigen scanpersoneel. Support en kassa op locatie.
Kinderspeelparadijs Ballorig is via Ticketpoint gestart met de online kaartverkoop. Dit voorkomt drukte aan de kassa in een branch waarop met name nog op locatie verkocht wordt. Ballorig heeft 37 vestigingen die allen in rapportages en tickets gescheiden werken. Tickets zijn niet geldig op een specifieke dag, maar zijn een jaar lang geldig bij de Ballorig-vestiging waarvoor gekocht is. Middels koppeling met eigen kassasysteem zijn de tickets op locatie te scannen.
In het 2e jaar op rij een verhoging van 20% online verkoop weten te realiseren. Iedereen die het terrein van Animal Event betreedt gebruikt een entreekaart: Bezoekers, standhouders, pers, crew en zelfs voor de honden is er een kaartje. Door met verschillende kaartsoorten te werken kan op ieder van de 3 ingangen gereguleerd worden welke bezoekers daar wel en geen entree hebben. Bonuspunt: Op een verkooppunt op het evenemententerrein worden met kassa, printer en scanner door 1 medewerker bussafari tickets verkocht aan de aanwezige bezoekers.
6Daags theaterspektakel in Leeuwarden. Muziekkorpsen uit de regio hebben een specifieke korpscode ontvangen waarmee bezoekers tegelijkertijd een ticket kunnen kopen en het korps financieel kunnen steunen. Een deel van het aankoopbedrag wordt namelijk als kickback uitgereikt aan het betreffende korps.
Het WK IJshockey vond in 2018 plaats in Nederland. 15 wedstrijden in 5 dagen tijd waarbij zowel kassa- als scanning op locatie plaatsvond. Er waren zowel losse entreetickets als toernooikaarten beschikbaar.
Groot Horse Driving evenement in Limburg. Standhouders, pers en deelnemers konden via een aparte verzilveringspagina hun gratis entreetickets verzilveren. Naast de hoofdentree werd ook op het parkeerterrein kaartverkoop en toegangscontrole toegepast.
Alle 10.000 voetbalclubs hebben een eigen code. Zodra de koper de clubcode invult ontvangt hij korting en rapporteren wij na het evenement de gebruikte codes per club die een vergoeding ontvangen voor de jeugdkas.
In verband met een uitkoop het begeleiden van de processen met de sponsor. Het aanmaken van vouchercodes, briefing. Leveren van voorwaarden. Uitnodigingstraject van relaties, VIP’s. Kassa op locatie en infopunt. Gebruik van ons eigen scansysteem met support.
Het adviesplan geschreven; rangdefinities en recetteberekening. Inrichten van stoelenplan. Verzorgen van alertmail en servicemail. In verband met overlijden vader van Ilse de complete handling gedaan naar de consument voor verplaatsing nieuwe datum met mogelijkheid tot terugbetalen. Kassa en infopunt op locatie en scanners geleverd, briefing suppoosten.
Veel actieticketing, aanmaken van codes naar actiesites. Op locatie is er met eigen mobiel gescand via de scanapp.
Info scanning klik hier
Al jaren faciliteren wij de Lee Towers concerten in Ahoy. Leveren scan systeem, support op locatie.
Het management ontvangt een dashboard waar de verkoop real time te volgen is.
Meer info klik hier
Sinds 2017 verzorgen wij voor Omroep Max de white label solution Max Ticketing.
Een eigen servicenummer naar Max Ticketing komt in ons ivr systeem en verdelen wij over onze call agents.
De data kopers blijven in bezit van Omroep Max. Indien er andere ticketpartijen zijn dan leveren wij de barcodes aan zodat er met 1 systeem gescand kan worden.
Meer info over white label klik hier
In 2015 hebben wij met de organisatie het hele datamanagement opgezet. Elk jaar werden er online 400 tickets gekocht en op de finale dag stonden 4.600 mensen aan de kassa. Door ticketalerts te mailen en het gemak om een online kaartje te kopen hadden we het 1e jaar 4.700 tickets voor de finale dag in de voorverkoop verkocht. Het volgend jaar waren wij op vrijdag uitverkocht! De verkoop van dag 1 en 2 is ook met 20% toegenomen.
Nieuwsbriefcampagnes klik hier
Tijdens het Hengstenkeuring weekend is de Friesian proms (klassiek ontmoet pop en paarden). De instroom was elk jaar een enorme uitdaging en via het strodorp waren enorme wachtrijen en werden stands vertrapt. Om een rustiger instroom te creëren hebben wij met security een advies voor crowd support afgegeven. Ingangen bijgezet en alles geplaceerd, snellere scansysteem. Met groot succes is de instroom enorm relaxed verlopen.
Ticketpoint verzorgt de ticketing voor alle geplaceerde en ongeplaceerde shows van het Crown Theater in Studio’s Aalsmeer. Middels gerichte nieuwsbriefcampagnes worden de juiste doelgroepen aangesproken om de evenementen onder de aandacht te brengen.
Preffered supplier van Ster Nieuwkijk.
Wij verzorgen de social media campagne, nieuwsbrief en ticketing. Een special html link is direct gekoppeld aan de uitgaansagenda van Ster. Ticketpoint programmeert de events en deze zijn direct op de pagina van Ster te zien zodat Ster er geen omkijken naar heeft. Tijdens events maak ster gebruik van de scan app.
HB Entertainment organiseert evenementen voor de Afghaanse gemeenschap in Nederland, Duitsland en Engeland. We de hebben de bestelmodules en internetpagina’s vertaald zodat ook Engelse en Duitse kopers gemakkelijk hun tickets kunnen bestellen.
Voor de Finale van de Miss Nederland verkiezing hebben alle 12 de deelneemsters een actiecode gekregen die zij hebben verspreid onder hun vrienden en familie. De deelneemsters zelf ontvingen een kickback van de organisatie voor ieder ticket wat zij hebben verkocht.
Naast de reguliere verkoop heeft Sligro jaarlijks een uitkoop. De spaaractie was een groot succes en met een volle spaarkaart ontving men een vouchercode die vervolgens verzilverd kon worden. Indien men meerdere tickets wilde bestellen dan kon dit in 1 order met een bijbetaling.
In seizoen 16/17 zijn wij halverwege ingehaakt en is de reguliere verkoop door ons gefaciliteerd. Omdat een sponsor een systeem had omgebouwd voor seizoenkaarten zou voor het nieuwe seizoen geen gebruik van ons gemaakt worden. Echter na het ondervinden van het gemak van ons systeem en de sportmodule heeft het bestuur besloten om volledig op Ticketpoint over te gaan.
Voor de sport hebben wij een seizoenkaartmodule gebouwd. De traditionele kassaverkoop is in 2 jaar tijd met 95% verminderd. Tijdens de playoffs ontvangt de seizoenkaarhouder een mail met een betaallink en kan na betaling direct zijn tickets dowloaden. De plaatsen blijven 48 uur behouden en vervalt automatisch in de reguliere verkoop wanneer er geen gebruik van is gemaakt. De finale wedstrijd was in 5 minuten tijd uitverkocht.
Meer info seizoenkaarten klik hier
De TV-opnames van Toppers van Oranje vinden telkens op wisselende locaties plaats. Middels een uitgebreide analyse van ons nieuwsbriefbestand waarin we interesses koppelen aan contacten, kunnen we per locatie en per artiest een gerichte nieuwsbrief sturen naar mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in de optredende artiesten.
Een zeer uitgebreid pakket met upsell mogelijkheden. Familypacs (popcorn, drankje, programmaboekje)
Bij het NK Paaldansen heeft iedere paaldansclub en -vereniging een unieke kortingscode ontvangen om uit te delen aan haar leden. Deze leden ontvingen middels deze code een aantrekkelijke korting, en de betreffende club of vereniging een kickback van de organisatie. We kunnen op deze manier exact registreren waar de kopers vandaan komen.
De singles feesten vinden telkens op afwisselende locaties plaats. Middels een uitgebreide Social Media-campagne weten we telkens de lokale vrijgezellen te bereiken om gezamenlijk een feestelijke avond te hebben.
Yalfest is een literatuurfestival waarin de consument tijdens het bestelproces de keuze had uit een dagkaart, of een dag+avondkaart. Tevens werd tijdens het bestelproces direct de keuze geboden om jezelf aan te melden voor 1 van de 4 beschikbare workshops. Zodra een workshop “vol” was, werd deze optie automatisch niet meer aangeboden.
Tijdens de verkoopperiode van Rhythm of the Dance is actief samengewerkt met Ticketveiling. Hierbij werd een apart contingent tickets beschikbaar gesteld aan Ticketveiling, waarbij de veilingwinnaars middels een Ticketveiling kenmerk hun tickets bij Ticketpoint konden verzilveren. Hierdoor hadden zij zelf tevens een stoelkeuze-mogelijkheid, wat uniek is bij veilingpartners.
Tijdens de verkoop voor Vierlingsbeek Open Air konden kopers niet alleen hun tickets online bestellen, ook zakjes met consumptiemunten en zelfs bustickets waren online bestelbaar. Dit scheelt enorme wachtrijen aan de muntenkassa aangezien nu snel een ticket gescand kan worden en de munten kunnen worden overhandigd. Hetgeen altijd het langst duurt; de betaling, is immers vooraf al gedaan.
Tijdens de MAX Proms concerten is intensief samengewerkt met veilingsites als Wikimia en Actie van de Dag, maar ook met partners als de NS Spoordeelwinkel. Middels een automatische API werden de tickets van al deze kopers persoonlijk toegestuurd, zodat op locatie iedereen met de juiste tickets snel gescand kon worden.
Een 3 daags evenement op het TT Circuit van Assen. De uitdaging in dit evenement zit met name in het reguleren van bezoekersstromen. Middels verschillende kaartsoorten konden bezoekers wel of geen toegang krijgen tot specifieke delen van het terrein (hoofdtribune, paddock, backstage, VIP etc).
Crown Theater Aalsmeer biedt naast tourende theatershows ook eigen producties. Met diverse verkooppunten in de stad werd samengewerkt om unieke eigen producties op de planken te brengen.
In samenwerking met VanPlan en Omnisport Apeldoorn is de unieke mogelijkheid geboden om een wereld filmpremière bij te wonen, inclusief rode loper ontvangst. Voor VanPlan is zelfs een geheel op maat en in eigen kleurstijlen bestelmodule opgetuigd.
Ibiza Xperience Fair biedt haar klanten de mogelijkheid tot het kopen van een single dag ticket, en een passe-partout. Door mogelijkheid voor een passe-partout als upsell aan te bieden binnen het evenement, is de bezetting van de traditioneel minder drukke zaterdag gestegen.
Met Club Dauphine hebben we een uniek restaurant concept gebouwd. De consument kiest online een tafelreservering. Continue overleggen we met Club Dauphine om tot een optimale tafelbezetting te komen, waarin het ticketsysteem telkens zeer flexibel is. Door een eenvoudige online bestelwijze en een uitgebreide nieuwsbriefcampagne is de ticketverkoop enorm gestegen, waarbij klanten regelmatig zelfs pas enkele weken later terecht konden.